איך הופכים גולש ללקוח
התנועה שהכי קשה לשכנע בן אדם לעשות...
הבדיחה הישנה של סוכני המכירות אודות כך, שהתנועה של הכנסת היד לכיס והושטתה, היא אחת התנועות שהכי קשה לשכנע אדם לעשות, מכילה בתוכה גם את האתגר הגדול של אנשי המכירות והפרסום: להפוך משתמש לקונה. לא, אין המדובר על סמים מסוכנים, המדובר הוא על משתמש באתר, אשר מבקר באופן קבוע באתר שלכם. קידום אתרים בגוגל יבטיח לכם חשיפה גדולה יותר. קידום אתרים בגוגל יעזור לכם להביא את החמור אל השוקת. המרת משתמש לקונה תשכנע את החמור לשתות ממנה. קידום אתרים בגוגל יביא את האנשים אליכם. כתיבת התכנים הנכונים והגשתם בצורה הנכונה אל הלקוחות תסייע לכם להמיר מבקר ללקוח.
מהו קידום אתרים בגוגל ומה בינו לבין המרת משתמש לקונה?
גוגל שולטת – לטוב ולרע – על אחד הצמתים העיקריים המפרידים בין המשתמשים לבין המידע הרב שנמצא ברשת. בתור אלה שיוצרים את המפתח, הם גם אלה שמחזיקים בו ומחליטים אילו אתרים יגיעו לאילו לקוחות ואילו לא. גוגל הציבה לעצמה למטרה לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה והיא משקיעה ממאמצים רבים, כדי להבטיח שכל משתמש במנוע החיפוש יקבל תמיד רק את התוצאות הרלוונטיות לו בחיפוש. אם בעבר היה חיפוש זהה מניב את אותן תוצאות בשני מחשבים שונים, הרי שמאז יישמה גוגל את התפיסה שלה, אין עוד גוגל סטנדרטי, וכמעט תמיד תוצאות החיפוש תהיינה שונות בין מחשב למחשב ואפילו בין משתמש למשתמש.
וכאן נכנס קידום אתרים בגוגל לתמונה. קידום האתרים מאפשר לכם להבטיח כי האתר שלכם יקבל דירוג גבוה בתוצאות החיפוש. כך, יגיעו אל האתר שלכם יותר אנשים. אולם, כאמור, לא די בכך שהאנשים יגיעו אל האתר. לא ניתן להסתפק עם קידום אתרים בגוגל – יש צורך לעשות צעד נוסף כדי להמיר את המשתמשים לקונים. המונח נקרא בקרב מפרסמים ומשווקים באינטרנט "יחס המרה", קרי היחס בין מספר הגולשים באתר לבין מספר הגולשים שהם גם לקוחות שקנו או שילמו בעבור מה שהאתר מציע. השאיפה היא להגיע אל יחס המרה גבוה ככל הניתן. השאיפה יכולה להיות אפילו להגיע ל-100% המרה, אולם כמובן שזה מספר אסטרונומי.
כיצד עושים את ההמרה?
ישנם הרבה דברים שיכולים להשפיע על יחס ההמרה. אחד הדברים יכול להיות אפילו המלים שבהן משתמשים בעת ביצוע של קידום אתרים בגוגל. הן יכולות להשפיע על יחס ההמרה. אם לקוח יגלה בהגיעו לאתר, שקיבל מקום גבוה במיוחד בתוצאות החיפוש, כי הוא איננו עוסק כלל בעניין שהוא מחפש, הרי שלא עשינו דבר. רק שילוב נכון בין תכנים שיווקיים לבין קידום אתרים בגוגל, יבטיח לנו יחס המרה כמה שיותר גבוה.
מלבד קידום אתרים בגוגל – הרי שמדובר בתהליך שצריך לעקוב אחריו כל העת. גם קידום אתרים בגוגל צריך להתעדכן מעת לעת כדי לכוון טוב יותר אל קהל היעד – ובכלל זה גם צריך לנסות להבין מי הוא קהל היעד שאפשר להמיר ממשתמש לצרכן.
התהליך הזה הוא מתמשך ודורש להיות עם אצבע על הדופק. אולם, בניגוד "לעולם האמיתי" בו קשה יותר לדעת איך לקוח מסוים הגיע דווקא אל העסק שלנו, ומהן המלים או המאמרים שמשכו אותו לקנות משהו, הרי שבאמצעות תוכנות מעקב סטטיסטיות (חלקן אפילו חינמיות כמו גוגל אנליטיקס) אתם יכולים לעקוב בדיוק אחר התעבורה, ולדעת מי הגיע מהיכן ומתי או איזה תהליך הוא עבר באתר עד שהפך להיות קונה. רק על ידי מעקב שייעשה ברצינות כזו, תוכלו לשכלל את האתר שלכם ולהגדיל את יחס ההמרה.