מה זה אאוטבריין?
בעלי אתרים רבים חשים כי הפרסום בפייסבוק והקידום בגוגל לא ממצים את הפוטנציאל השיווקי הגלום באתר האינטרנט שלהם ו/או במוצר או השירות אותו הם מציעים.
פרסום באתרים הגדולים בישראל עולה סכומי עתק ובמרבית המקרים זהו פרסום שאינו משתלם ביחס עלות - תועלת ופרסום באתרים קטנים לא מספק תנועה משמעותית.
outbrain ממלא בדיוק את הוואקום הזה ומציע פתרון איכותי, אלגנטי ובעלויות סבירות.
אז מה זה בעצם אאוטבריין?
אאוטבריין היא פלטפורמה להצגת המלצות תוכן הפועלת בשני מישורים.
מצד אחד, היא מציעה לבעלי אתרים עם תעבורת גולשים חודשית גדולה להציג את המלצות התוכן שלה באתר שלהם באמצעות קומפוננטת המלצות תוכן מובנית. מודל העבודה מול אתרים אלה הוא בשיטת REVENUE SHARE, כאשר האתר מקבל חלק מההכנסות של אאוטבריין עבור כל הקלקה על כתבה אשר הגיעה דרכו. המודל דומה מאד וכמעט זהה מבחינה עסקית למודל של google adsense.
מצד שני היא מציעה למפרסמים להעלות בפלטפורמה שלהם הפניות לכתבות מתוך האתר שלהם ומפרסמת אותן כהמלצות תוכן בכל האתרים שמציגים את הפלטפורמה שלה.
המלצות התוכן של אאוטבריין מופיעות נכון להיום במספר רב של אתרים גדולים, ביניהם: mako, ynet, הארץ, דהמרקר, סאלונה, ONE, אקסנט, טיים אאוט ועוד...
חשוב להבין כי אאוטבריין מאפשרת העלאה של כתבות תוכן בלבד ולא של פרסומות. הכתבה צריכה להיות בעל ערך תוכני לגולש.
איך משתמשים נכון ב-outbrain?
קמפיין איכותי באאוטבריין דורש בשלב הראשון כתיבת כתבה מעניינת ורלוונטית בתחום העיסוק של המפרסם. הכתבה צריכה מצד אחד לתת ערך אמיתי לגולש ומצד שני להכיל תוכן שיווקי ו-call to action אשר יגרום לגולש להתרשם מרמת המקצועיות של נותן השירות ואטרקטיביות השירות המוצע ולבצע פניה / רכישה.
מעבר לכתיבת הכתבה נדבך חשוב נוסף להצלחת הקמפיין הוא היכולת למשוך את העין של הגולש באמצעות בחירת תמונה נכונה ותיאור בשורה אחת של הכתבה. ככל שגולשים רבים יותר לוחצים על המודעה, קרי ה-ctr שלה עולה, סביר להניח שהמודעה תוצג פעמים רבות יותר, כיוון שהאלגוריתם של Outbrain יתייג אותה ככתבה מעניינת ואטרקטיבית.
מומלץ לרענן את הקמפיין כל הזמן ולייצר כתבות חדשות ומעניינות על מנת לשמור רמת פעילות גבוה לאורך זמן.
על מנת למקסם את האפקט של הקמפיין שלכם ב-outbrain כדאי לתמוך בו באמצעות Remarketing אשר "יצבע" את הגולשים שנכנסים לאתר שלכם וימשיך לרדוף אחריהם במדיות השונות.
מה אני בעצם מקבל באמצעות פרסום באאוטבריין?
פרסום תוכן שיווקי באמצעות אאוטבריין משלב אלמנטים של יח"צ , מיתוג ומכירות.
עצם ההופעה באתרים גדולים מובילה לחשיפה גדולה מאד, מעלה את ערך המותג ועם תכנון נכון של הכתבה וההפניות בתוכה ניתן גם להפוך את הגולשים ללקוחות.
כמה זה עולה?
התשלום לאאוטבריין הוא פר הקלקה בלבד. כלומר, החיוב הוא רק בעבור גולשים שלחצו על המודעה שלכם ונכנסו לאתר. המחיר לקליק יכול לנוע בסדרי גודל של עשרות אגורות עד 2 ש"ח. המחיר שתציעו לקליק ישפיע כמובן על מידת החשיפה של המודעה לכתבה שלכם באתרים השונים.