החלפת קישורים - מה זה אומר בכלל?
סימביוזה ברשת: שותפים טבעיים לקידום אתר באינטרנט
ישנם אתרים רבים הפועלים בתחומים מקבילים ומשיקים באינטרנט. בחלק מהמקרים האתרים האלה ממש עוסקים באותו נושא. לא תמיד התחרות היא ראש – בראש וכך מתאפשרים שיתופי פעולה בין אתרים שונים כדי להציע ללקוחות, מצד אחד, הרבה יותר פתרונות באותו מקום, ולעסקים, מצד שני, גם קידום נוסף לאתר. קידום אתרים בגוגל הוא תחום מתפתח בימים אלה. קידום אתרים בגוגל מנסה לשלב בין יכולות מנוע החיפוש ובין הביקוש לפרסום.
אז יכולה להיות סימביוזה ברשת האינטרנט?
אתרים עסקיים העוסקים באותו תחום הם בדרך כלל סוג של אויבים. אחרי הכל בעסקים, כמו בעסקים, אין חברים. הכל עסקים. אולם, לעתים ישנם אתרים אשר יכולים להרשות לעצמם לשתף פעולה, וכך שני הצדדים מרוויחים זה מהתעבורה של זה. כאשר אתרים עסקיים הם בעלי בסיס משותף, אולם הם מציעים שירותים שונים או מוצרים שונים בתחום הזה, הרי שקישור מאתר אחד לאתר השני יכולים להועיל מאוד לשני האתרים. כך נולדו ובאו לעולם תוכניות השותפים (Affiliates). מהמשך המאמר תבינו על חשיבות קישורים לאתר.
הרעיון הוא פשוט ביותר: אם אני מפעיל אתר שעניינו תעופה ומציע במסגרתו שיעורי טיסה מוזלים ואילו אתם מפעילים אתר שמציע משקפי שמש לטייסים, הרי שיש לנו קהל יעד משותף. קהל היעד המשותף הזה מחפש מידע על שיעורי טיסה ודברים שקשורים בטיסה. תכנית שותפים כזאת בינינו יכולה לאפשר לי לשים פרסומת (ואפילו מאמר פרסומת) בתוך האתר שלכם, וכך להרוויח בעצם מהתעבורה שלכם עוד גולש אשר יכול להיות מומר לקונה. מהצד השני, אם יש מאמר על משקפי שמש או קישור למשהו נוסף באתר שלכם, הרי שאתם מרוויחים עוד משהו, שבגללו אנשים יכולים להגיע אל האתר שלכם. כמובן, כי ההדדיות הזאת מחייבת, ובאותה מידה, אתם תוכלו להציב באתר שלי באנר או מאמר שמסביר על חשיבות בחירת משקפי שמש טובים במיוחד בשיעורי הטיסה הראשונים. כך למעשה שנינו מרוויחים.
לרוב שותפויות כאלה יכולות לקרות רק בקרב עסקים העובדים בתחומים דומים אך לא זהים. אם העסקים מתחרים, הרי שיקשה עליהם לשתף פעולה. ככל שהבסיס דומה, אבל כל אתר מתמקד בנושא אחר, הרי ששותפות יכולה להיות פשוט טבעית ומתבקשת.
כל זה לא בא במקום קידום אתרים בגוגל כמובן
אם חשובה לכם מידת הפעילות באתר שלכם – קידום אתרים בגוגל הוא חיוני. קידום אתרים בגוגל על ידי שימוש בכל האסטרטגיות האפשריות הוא כלי נוסף שיאפשר לכם לצבור יתרון על פני מתחרים. רק באמצעות קידום אתרים בגוגל תוכלו לוודא, כי לקוחות אכן מוצאים אתכם בקלות. קידום אתרים בגוגל הוא המפתח שלכם אל קהל יעד גדול יותר. בלי קידום אתרים בגוגל האתר שלכם עלול להיוותר הרחק מאחור ואולי – חלילה – אפילו שלא בעמוד התוצאות הראשון של החיפוש. מצב כזה עלול להיות בעייתי לכל הפחות עבור האתר שלכם. נראה, כי לא ניתן להפריז בחשיבות קידום אתרים בגוגל לצורך נפח הפעילות. יש דבר שרק קידום אתרים בגוגל יאפשר לכם.
ובתוך כל זה זכרו, כי בסופו של דבר המידע שאתם שמים צריך להיות רלוונטי. מפתה מאוד להגדיל את נפח התנועה אל ומהאתר באמצעות מאמרים פיקטיביים, שתכליתם רק למשוך לקוחות, אולם כשם שאתם לא אוהבים להגיע לעמודים לא רלוונטיים, כך גם אחרים ובסופו של דבר ככל שהאינטרנט הולכת וגדלה, כך גם קשה יותר להגיע אל המידע המדויק. אם אתם רוצים להבטיח שיגיעו אליכם, רק באינטרנט מסודר שניתן למיין אותו בצורה נכונה (בלי הטעיות) יוכלו להגיע אליכם הלקוחות שאתם מחפשים.